Interne en externe klantgerichtheid

Informatie Interne en externe klantgerichtheid

Deze training geeft praktische handvatten ondersteund door theoretische inzichten om daadwerkelijk te werken aan de interne en externe klantgerichtheid. Hierbij wordt de nadruk gelegd op klantvriendelijkheid en klantgericht.

Direct contact

Doelgroep Interne en externe klantgerichtheid

Deze training is bedoeld voor medewerkers die direct klantencontact hebben of medewerkers die klantgerichtheid naar een hoger niveau wilt brengen.

Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn:

  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Klantwensen en klantbehoeften
  • Houding en uitstraling naar klanten
  • Communicatie met klanten
  • Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
  • Persoonlijk actieplan

Resultaat van de training

Na afloop van de training, heeft of kan de deelnemer:

  • Klantgerichtheid naar een hoger niveau tillen
  • Kennis van de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Kennis en inzicht in de wensen en behoeften van de klant en op de wijze waarop hier optimaal op ingespeeld kan worden
  • Klantgerichtheid vertalen naar de dagelijkse werkzaamheden
  • Kennis en inzicht in de persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • Op een positieve manier met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

Direct contact Terug naar opleidingengids

MENU